חמישה טיפים לניהול אסיפת הורים מוצלחת


  • כל מורה, מנהלת וגננת יודעת לספר שקשר טוב עם ההורים הוא תנאי בסיסי להצלחת התלמידים בלימודיהם להתנהלות תקינה ורגועה של המערכת כולה. מסיבה זו, בתי ספר וגנים משקיעים מאמצים ניכרים בתחזוקה שוטפת של הקשר עם הורי התלמידים.
    רגע לפני אסיפת ההורים, שתתקיים במרבית המסגרות במהלך החודשים הקרובים,

    ריכזנו עבורכם 5 טיפים לניהול אסיפת הורים מוצלחת:

    1. התכוננו מראש – כאנשי צוות חינוכי, אתם ודאי מספרים לתלמידים לא פעם אודות חשיבותה של ההכנה המוקדמת להצלחה בכל תחום – לימודים, ספורט וכד'.

    כשמדברים על ניהול אסיפת הורים מוצלחת, יש חשיבות רבה להכנה מוקדמת שתאפשר לכם להגיע לאסיפה עצמה, כשאתם רגועים ומאורגנים ויודעים מה אתם רוצים להשלים ולהשיג באמצעות המפגש.

    איך מתכוננים? מדברים עם קולגות, מוודאים עם הנהלת בית הספר מה חשוב להם שיוצג בשם המסגרת כולה ומדייקים את מה שחשוב לכם לומר.
    מומלץ מאוד להגיע עם מצגת קצרה וברורה – שתעזור לכם להתכונן ולשמור על סדר הדברים הרצוי במפגש עצמו.

    2. תאמו ציפיות – אנשים שיודעים מה רוצים מהם, מתפקדים טוב יותר, כמעט בכל סיטואציה ולכן חשוב שתבהירו להורים מראש מה צפוי להם במהלך האסיפה.

    שלחו הודעה מקדימה אודות המפגש ועשו זאת מספיק זמן מראש, צרפו להודעה את סדר היום הצפוי לאסיפה ואת הנושאים המרכזיים שיעלו בה, אם אתם זקוקים למתנדבים שירשמו לפעילויות שונות במהלך האסיפה – ספרו על כך מבעוד מועד.

    המפתח הוא – הימנעות מהפתעות.

    חמישה טיפים לניהול אסיפת הורים מוצלחת

    3. ספרו על עצמכם – אנשים מתחברים לאנשים וזה נכון תמיד, גם כאשר הקשר הוא תלוי תפקיד או משימה. נצלו את ההודעה המוקדמת על אסיפת ההורים ואת הדקות הראשונות שלה, כדי לספר מעט על עצמכם: מי אתם? מה חשוב לכם בעבודה עם הילדים ובקשר עם ההורים? מהם העקרונות הפדגוגיים המרכזיים שמובילים אתכם בדרך? ההורים ישמחו להכיר אתכם טוב יותר והדבר יסייע לתיאום הציפיות, עליו דיברנו בסעיף הקודם.

    4. הזמינו למעורבות – הורים מעורבים עשויים להיות כלי עזר משמעותי בידי המורה, בעיקר כאשר עושים זאת נכון. תנו להורים דוגמאות לשיתופי פעולה שהיו לכם עם הורים בעבר ולתוצאותיהם הטובות ופתחו את הדלת לאפשרות לשיתופי פעולה מגוונים, בהתאם להעדפותיהם האישיות של ההורים וליכולות שלהם: שיתוף הילדים בעולם העבודה של ההורים, העברת פעילות העשרה בכיתה, ליווי לפעילויות המתקיימות מחוץ לבית הספר, התנדבות כיתתית בהובלת ההורים ועוד ועוד.

    אין סוף לרעיונות ואפשרויות ובסופו של דבר – כולם יוצאים נשכרים.

    5. השתמשו בפתרונות טכנולוגיים שיכולים לסייע - אמצעים דיגיטליים רבים עומדים לרשות צוותי חינוך, הורים ותלמידים במטרה לסייע להם לשמור על קשר קבוע וחשיבות הדבר הוכחה בשנים האחרונות, בהתמודדות מערכת החינוך עם משבר הקורונה והאתגרים הרבים שהציב בפניה.

    יום הורים – מערכת דיגיטלית מתקדמת לניהול אסיפות הורים

    האם ידעתם שקיימת טכנולוגיה זמינה ופשוטה שתמנע מכם את הצורך לנהל טבלאות אקסל מסורבלות ותסייע לכם בניהול אסיפת הורים וימי הורים בצורה אפקטיבית ומתקדמת?

    הכירו את מערכת יום הורים, שמנהלת עבורכם את שעות המפגשים בין הורים למורים במהלך אסיפות הורים וימי הורים המתקיימים בבית הספר.

    ניהול ימי הורים אף פעם לא היה קל כל כך

    המערכת, המוכרת ומאושרת לשימוש על ידי משרד החינוך, מאפשרת לכל מורה במסגרת החינוכית להגדיר ימים ושעות בהם הוא מעוניין לקבל הורים למפגשים אישיים וההורים יכולים להבין בקלות מי מהמורים מבקש להיפגש איתם, להירשם למפגשים הללו באופן עצמאי במערכת, לשנות או לבטל מועד למפגש ולקבל אישורים ותזכורות על מפגשים שנקבעו, כולל לינק למפגש זום מרחוק, במידת הצורך וברוח התקופה.

    לסרטוני הדרכה על מערכת יום הורים



    חזור לבלוג של יום הורים